S revoluční pneumatikou, která vás zbaví rizika defektu, bychom se mohli setkat již brzy. Testy jsou v plném proudu as výsledky je Goodyear zatím spokojen.
Goodyear testuje novou revoluční pneumatiku na elektrické Tesle 3. Ta najela s novým obutím již 120 000 kilometrů.
Bezvzduchová pneumatika je snem výrobců pneumatik i automobilů. Celých 130 let od tohoto vynálezu se totiž nepodařilo odstranit jeho největší nevýhodu – defekt. Náhlá ztráta vzduchu v plášti je nejen nepříjemná, ale také nebezpečná. Nic na tom nemění ani pneumatiky run-flat, které dokážou přejet nějaké ty desítky kilometrů v nouzovém režimu bez vzduchu – do nejbližšího servisu. Plášť, který by však neobsahoval stlačený vzduch, by byl vůči tomuto neduhu naprosto imunní. Na nové generaci takových pneumatik pracuje hned několik výrobců. Mezi nimi i Goodyear.
Jeho revoluční plášť, kde stlačený vzduch nahrazuje soustava lamel, podstupuje náročné testy na polygonu v Lucembursku. Testovacím vozidlem je elektrická Tesla 3, která dá svou hmotností i zrychlením pneumatikám pořádně zabrat. Přesto mají být vývojáři Goodyearu s výsledky spokojeni. Testy probíhají na různých površích za mokra i za sucha, zatím ale jen do rychlosti 160 km/h. Není to extra tempo, ale vysoko nad povoleným dálničním limitem v naprosté většině zemí světa. Navíc je možné, že sami výrobci zakrátko omezí maximální rychlost aut. Vždyť s takovým Volvem si už dnes rychleji než 180 km/h ani nezajedete au elektromobilů je maximálka většinou ještě nižší.

Revoluční pneumatika nahrazuje stlačený vzduch soustavou lamel.
Podle Goodyear mají nové bezvzduchové pneumatiky výborné vlastnosti při akceleraci i při brzdění. Zatím trochu zaostávají za klasickou pneumatikou při směrovém ovládání. Ale vývoj neustále pokračuje. Samotný pneumatikářský koncern tvrdí, že na nové revoluční obutí si ještě počkáme několik let. Vypadá to ale tak, že se opravdu blíží. Otázkou je, kdo tento souboj vyhraje. Je známo, že na bezvzduchovém plášti horečně pracuje i Michelin. Jeho pneumatika Uptis by měla mít premiéru v roce 2024 spolu s premiérou nástupce elektromobilu Chevrolet Bolt, kterým by se mohl stát Chevrolet Equinox, představený nedávno na CES v Las Vegas.